Jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Witamy po smacznych i leniwych świętach – mamy nadzieję, że powrót do codzienności nie był aż taki trudny! Koniec roku to zazwyczaj okres podsumowań, refleksji i planów na najbliższe 12 miesięcy. Zdecydowana większość z nas lubi w tym czasie podejmować różnorakie wyzwania, które często są ponad nasze siły. Bez rozsądnego planu bardzo ciężko bowiem trzymać się listy postanowień noworocznych. Co prawda czeka nas jeszcze jeden przystanek, ale zanim zaczniesz szykować się do zabawy sylwestrowej (choć tym razem nieco skromniejszej), spróbuj podejść do tego tematu inaczej, niż w poprzednich latach.

Postanowienia noworoczne – dobry plan to podstawa!

Nowy rok, nowy ja… przyznaj się, ile już razy planowałeś wielkie życiowe zmiany, a poddawałeś się po kilku dniach lub tygodniach? Silna wola, systematyczność i nieuleganie pokusom to twardy orzech do zgryzienia. Jednak odpowiednie przygotowanie potrafi zdziałać cuda, a listę trudnych i wymagających wyzwań zmienić w spis odhaczonych celów. Utrata motywacji jest zjawiskiem powszechnym, dlatego nie poddawaj się po pierwszych próbach!

Oto kilka naszych rad, które pomogą Ci zmienić nastawienie, a co za tym idzie wytrwać w postanowieniach noworocznych.

  • POZYTYWNE NASTAWIENIE!
    „Nie ma dróg na skróty” – ta zasada powinna kierować wszystkimi Twoimi postanowieniami noworocznymi, niezależnie czy będzie to smuklejsza sylwetka, zdrowsze odżywianie czy nauka jeżdżenia na nartach. Twoim celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów? Nie głódź się i nie traktuj diety jako kary! Postanowiłeś uregulować swój sen? Nie marudź, że musisz iść wcześniej spać, zamiast oglądać seriale do 3 w nocy. Nie zakładaj także, że realizacja założeń będzie dla Ciebie jak bułka z masłem – przygotuj się na cięższe chwile, nerwy czy zniechęcenie. Będzie bolało, ale uwierz nam – warto to przetrwać z uśmiechem (choćby przez łzy😊)!
  • ZMIANY, NIE WYKLUCZENIA!
    Mark Twain powiedział „Aby zerwać z nawykiem, wyrób sobie inny, który go wymaże”. Wielu psychologów uważa, że już samo sformułowanie naszych założeń ma wpływ na powodzenie ich realizacji. Proponujemy więc totalną zmianę linii frontu! Zrezygnuj z nakładania na siebie niewygodnych ograniczeń – postaw na eliminację złych nawyków, które wcześniej rządziły Twoim życiem. Cel brzmiący „przestanę jeść słodycze” zamień na „dodam do swojej diety więcej owoców”, a postanowienie „przestanę marnować czas przed telewizorem” przekształć w motywujące „będę częściej spacerować”. Brzmi lepiej? Oczywiście, że tak! Przy okazji od razu czuć, że realizacja tych wyzwań jest jak najbardziej realna.
  • NIE WSZYSTKO NA RAZ!
    Najczęstszym błędem jest stawianie przed sobą zbyt dużej ilości postanowień noworocznych. Nie od razu Rzym zbudowano! Gwałtowne zmiany (nawet te dobre!) nie tylko mogą Cię zdemotywować, lecz także przeciążyć organizm. Skup się na jednym lub dwóch najważniejszych dla Ciebie tematach, w których realizacji dasz z siebie 100%. Twoim celem jest biegać trzy razy w tygodniu po 10 kilometrów? Niektórzy twierdzą, że zasada małych kroków będzie tutaj odpowiednia – nic bardziej mylnego! Choć początki są trudne, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie trzymanie się założonej częstotliwości ze zmniejszoną intensywnością. Dlatego, zamiast pokonywać dziesięciokilometrowy maraton tylko w poniedziałki, postaw na trzykilometrowe treningi co dwa dni. Każde postanowienie można potraktować analogicznie – zdrowe posiłki, czytanie książek czy uprawianie jogi. Proste, prawda?

Mamy nadzieję, że nasze rady przydadzą się w realizacji postanowień noworocznych. A jeśli jednym z nich jest zmiana nawyków żywieniowych, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą diet – tutaj!
Pomożemy Ci jeść zdrowo w prosty sposób, bez wyrzeczeń i z głową!