Jak dobrać dietę pudełkową dla siebie?

Nie taka dieta straszna, jak ją malują

Wiele osób słysząc słowo „dieta” ma przed oczami listę restrykcji oraz długą, męczącą i przede wszystkim niesmaczną drogę do wyznaczonego celu. Wszystkiemu winne są krzywdzące mity powstałe wokół tego tematu, które zniechęcają nas do zmiany nawyków żywieniowych jeszcze przed startem. Przyszedł czas, aby rozprawić się z nimi raz na zawsze i zupełnie inaczej spojrzeć na zdrowe odżywianie!

Niestety dieta kojarzona jest tylko i wyłącznie z odchudzaniem, podczas gdy jest to nic innego jak sposób odżywiania, który odpowiada za stan naszego zdrowia aż w 50%! Warto zatem przyjrzeć się temu zagadnieniu nieco bliżej, aby w końcu skutecznie zadbać o to, co najcenniejsze – o nas samych. Gotowi na pierwszą lekcję?

Spójrzmy diecie prosto w oczy

W dzisiejszym, szybkim świecie często zapominamy o tym, że to, co jemy, ma ogromny wpływ zarówno na nasze zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Złe nawyki żywieniowe takie jak śmieciowe jedzenie, nieregularne i nie zbilansowane posiłki czy brak odpowiedniego nawodnienia mogą mieć znaczne poważniejsze konsekwencje niż kilka dodatkowych kilogramów. Schorzenia dietozależne to przede wszystkim znaczne obniżenie odporności, cukrzyca, miażdżyca, osteoporoza czy choroby serca, które często zaczynają się właśnie od złej diety.

Pierwszym krokiem, aby odczarować dietę, jest znalezienie w sobie odpowiedniej motywacji. Brzmi banalnie, ale bez niej jesteśmy skazani na porażkę już w przedbiegach. Sęk w tym, aby naszym motorem napędowym nie była, jak to wcześniej bywało, chęć zmieszczenia się w wymarzoną sukienkę na nadchodzące wesele, lecz stała zmiana nawyków żywieniowych, której skutkiem będzie doskonałe zdrowie i szczupła sylwetka.

Jaki jest więc idealny przepis na skuteczną dietę? Nasz organizm nie lubi gwałtownych zmian. Ceni za to równowagę, realne cele oraz świadome decyzje, które są w tym przypadku najważniejszymi składnikami. Warto mieć również pod ręką sporą dawkę cierpliwości i… głód wiedzy! Nie bez powodu hasło „wiem, co jem” stało się swego czasu sloganem propagującym zdrowe odżywianie – edukacja w tym temacie to podstawa!

Cała prawda o kaloriach

Kalorie – tyle się o nich mówi, ale czym właściwie są? Niektórzy twierdzą, że to takie małe podstępne stworzenia mieszkające w naszych garderobach i zmniejszające nam ubrania. Inni zaś mają obsesję na punkcie ich liczenia. Nic więc dziwnego, że skojarzenia z nimi również nie należą do najprzyjemniejszych – a przecież to nie nasi wrogowie, a sprzymierzeńcy! W rzeczywistości kaloria (a właściwie kilokaloria) to jednostka energii, którą otrzymujemy z pożywienia i napojów. To swojego rodzaju „paliwo” – dzięki niemu oddychamy, chodzimy, widzimy i wykonujemy szereg innych procesów niezbędnych do życia. Niezwykle ważne jest więc dostarczanie jego odpowiedniej ilości, jakiej nasz organizm potrzebuje, by prawidłowo funkcjonować.

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne jest jednak inne dla każdego człowieka i zależy nie tylko od wzrostu i wagi, lecz także od płci, wieku, rodzaju wykonywanej pracy oraz aktywności fizycznej. Nie trudno się domyślić, że aby zredukować masę ciała, należy zmniejszyć kaloryczność posiłków przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowych proporcji makroskładników. Nadmiar kalorii natomiast przechowywany jest w ciele w postaci… tkanki tłuszczowej. Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania, ale gdy jest jej za dużo, zaczynają się problemy z nadwagą, samopoczuciem i innymi schorzeniami. 

Oprócz odpowiedniej ilości istotna jest także jakość produktów, po które codziennie sięgamy. Z matematycznego punktu widzenia nie ma znaczenia czy 200 kalorii będzie pochodziło z czekolady, czy brokułów. Jeśli zaś chodzi o biologię, sprawa znacznie się komplikuje, a do akcji wkraczają tak zwane „puste kalorie”, które oprócz energii, nie dostarczają nam żadnych innych wartości odżywczych. Znajdujemy je w słodkich napojach gazowanych, alkoholu czy słodyczach. Zdrowa, wysokiej jakości żywność jest więc dla nas tym, czym dobre paliwo dla silnika samochodowego.

Nie wiesz, jak obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne? Skontaktuj się z nami – chętnie pomożemy! 😊 

1200 

Dieta 1200 kalorii to wariant dedykowany drobnym osobom (zazwyczaj kobietom), które prowadzą siedzący tryb życia, a ich aktywność fizyczna jest znikoma. Jest to także doskonały wybór dla tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę ze zorganizowanym odżywianiem i chcą przy okazji zrzucić zbędne kilogramy.

Dieta zawiera 5 zbilansowanych, różnorodnych posiłków skrupulatnie przygotowanych przez profesjonalnych kucharzy i dietetyków. Porcje są nieduże, a ich makroskładniki rozkładają się następująco:
– białko – ok. 60 g
– węglowodany – 135 g
– tłuszcz – 47 g

Należy jednak pamiętać, że wariant 1200 kcal to redukcyjna, niskoenergetyczna dieta, która nie powinna być stosowana przez dłuższy czas.

1500

Dieta 1500 kalorii stworzona została z myślą o kobietach z prawidłową masą ciała, którym zależy na zdrowym i świadomym odżywianiu. Jej przemyślany jadłospis umożliwia także stopniową i umiarkowaną redukcję masy ciała bez uczucia głodu i nadmiernego zmęczenia u osób z nadwagą i umiarkowaną aktywnością fizyczną. Świetnie sprawdzi się również u seniorów, którzy stawiają na regularny ruch, pracując w ogrodzie czy spacerując.

Wariant zawiera 5 posiłków przygotowanych przez naszych dietetyków i kucharzy tak, aby pokryć podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne przy jednoczesnym zachowaniu deficytu sprzyjającemu odchudzaniu. Makroskładniki w tej diecie rozkładają się następująco:
– białko – 75 g
– węglowodany – ok. 170 g
– tłuszcz – ok. 58 g

2000

Wariant 2000 kalorii zalecany jest kobietom, które trenują kilka razy w tygodniu i chcą stopniowo zredukować tkankę tłuszczową. Ta dieta jest również odpowiednia dla mężczyzn prowadzących siedzący tryb życia oraz osób ze zwiększoną masą ciała, chcących jedynie ograniczyć kaloryczność posiłków.

Nad różnorodnością i znakomitym smakiem dań czuwają wykwalifikowani kucharze z wieloletnim doświadczeniem. Dieta 2000 zawiera 5 pełnowartościowych posiłków przygotowywanych pod okiem naszych specjalistów z dziedziny dietetyki. Ich makroskładniki rozkładają się następująco:
białko – ok. 100 g
– węglowodany – ok. 225 g
– tłuszcze – ok. 70 g

2500

Dieta 2500 to najbardziej kaloryczny zestaw dla sportowców o większych wymaganiach energetycznych i osób, chcących rozsądnie zwiększyć masę mięśniową. Doskonale sprawdzi się także u mężczyzn, którym zależy na utrzymaniu obecnej wagi przy umiarkowanej aktywności oraz panów pracujących fizycznie o dużym zapotrzebowaniu kalorycznym, którym zależy na efektywnej i rozsądnej redukcji zbędnych kilogramów.

Wariant 2500 zawiera 5 zbilansowanych, smacznych i różnorodnych posiłków przygotowywanych przez wykwalifikowanych dietetyków i kucharzy. Dieta oparta jest na produktach bogatych w białko (ok. 100-125 g), węglowodany i tłuszcze, które zapewnią szybką regenerację mięśniową oraz dobre wchłanianie składników odżywczych.

DETOX

Wariant Detox to specjalnie przygotowana dieta mająca na celu szybkie i przyjemne oczyszczenie organizmu z zalegających w nim toksyn. Wspiera i stymuluje naturalne procesy detoksykacji w wątrobie, jelitach i nerkach. To skumulowana dawka witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, która pomoże pozbyć się uczucia ciężkości, przyśpieszy metabolizm, poprawi kolor skóry i wzmocni odporność. Ta dieta będzie także idealnym pierwszym krokiem podczas wprowadzania zmian w swoich nawykach żywieniowych.

Dietę Detox powinno się stosować od 3 do maksymalnie 7 dni. W czasie kuracji należy zadbać o odpowiednie nawodnienie oraz zrezygnować ze spożywania kawy, czarnej herbaty oraz alkoholu.

W skład wariantu DETOX wchodzą:
– 3 soki i koktajle
– zupa
– sałatka